شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

بالفيديو.. عمرو الليثي: لمي نفسك ياحكومة عشان الصورة بقت وحشة

بالفيديو.. عمرو الليثي: لمي نفسك ياحكومة عشان الصورة بقت وحشة
انتقد الإعلامي عمرو الليثي، خلافات بعض الوزراء مع المسئولين ، واتهام بعضهم البعض بالفساد، قائلا "لموا نفسكوا شوية عشان الصورة بقت وحشة اوي".

انتقد الإعلامي عمرو الليثي، خلافات بعض الوزراء مع المسئولين ، واتهام بعضهم البعض بالفساد، قائلا “لموا نفسكوا شوية عشان الصورة بقت وحشة اوي”.
وأضاف خلال برنامجه “واحد من الناس”، المذاع عبر فضائية “الحياة” مساء الجمعة، “الحكومة يا جماعة وقعت في بعضها ، والخناقات دبت بين الوزراء والمسؤوين، الكل سابوا شغلهم واتفرغو للخناقات، والغربية ان رئيس الوزراء المهندس شريف اسماعيل على تبادل الاتهامات على الشاشات والفضائيات”.
وتابع” الدكتور أحمد ذكي بدر وزير التنمية المحلة دخل في خلاف مع محمد عبد الظاهر محافظ الاسكندرية السابق، وفجأة لاقينا اتهامات بالفساد وخلافات على اراضي توزع فى الجرائد والفضائيات”.
وكشف الليثي عن وجود خلاف بين وزير الأوقاف وشيخ الأزهر على الخطبة المكتوبة، مضيفا “كل ده كوم وخناقة محافظ البنك المركزي ووزير التخطيط ومعهم وزير المالية، والخطير في الموضوع أن الشائعات تنتشر، والناس مش فاهمة أى حاجة”، متعجبا من التزام الحكومة الصمت وعدم توضيح الأمور للناس.

 

 



تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2023